ارسال پاسخ

۱۷ مهر ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2457

pvc-asso.ir

خمش لوله های  pvc

لوله های  pvc تحت فشار خمش، به جای شکستن خم می شوند. با این حال اقدامات احتیاطی بسیار مهم است این اقدامات شامل....

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: لوله های  pvc تحت فشار خمش، به جای شکستن خم می شوند. با این حال اقدامات احتیاطی زیر بسیار مهم است:

 

1-در نصب های زیر زمینی، لوله ها باید از تکیه گاه یکنواخت و پایدار برخوردار باشند

2- در نصب های رو زمینی، تکیه گاه باید مناسب و با فاصله صحیح فراهم شود

3-در نصب های رو زمینی، پمپ ها ، دریچه ها و سایر ضمائم سنگین باید به طور مستقل پشتیبانی شود.

 

نصب لوله ها  به صورت انحنادار

هنگام نصب لوله های  پی وی سی، ممکن است برخی از تغییرات در تراز لوله بدون استفاده از اتصالات برای تغییر مسیر مانند زانویی یا سه راهی ایجاد شود. انحراف در محل های اتصال واشر آب بند ، مکانیکی و یا خمش طولی کنترل شده لوله در محدوده ی قابل قبول می تواند به تغییر جهت های کوچک در خط لوله جهت عبور از موانع و شیب های طبیعی زمین منجر شود.

 

انحراف محل اتصال

انحراف زاویه ای مجاز در محل اتصال لوله بسته به تلرانس تولید نری و مادگی متفاوت است اما در اهداف طراحی همه اتصالات اورینگی، حداکثر انحراف یک درجه فرض می شود. این تقریبا برابر با 100 میلیمتر انحراف برای یک لوله ی 6 متری است.

 

در بیشتر مواقع، تغییر جهت مورد نیاز می تواند در طول چندین لوله صورت گیرد. انحنای مستحکم تر می تواند با برش لوله برای جای دادن اتصالات بیشتر و یا استفاده از کوپلینگ های  pvc که به طور موثر انحراف موجود را دو برابر می رساند، میسر شود. توجه داشته باشید که این انحراف زاویه ای تنها زمانی در دسترس است که عمل مونتاژ تا علامت مشخص روی لوله انجام گیرد. اگر لوله ها بیش از حد به درون مادگی فشار داده شوند، حرکت سر نری مهار شده و انحراف به شدت محدود می شود.

 

شعاع موثر انحنای قابل دستیابی برای طول های مختلف لوله در جدول زیر آمده است

شعاع موثر انحنا برای انحراف 1 در محل اتصال

خمش لوله ها

لوله های  pvc با قطر کوچک به اندازه ی کافی انعطاف پذیر هستند تا امکان نصب لوله ها در انحناها فراهم شود. برای لوله ها با قطر بالای 200 میلیمتر مخصوصا در رده های فشاری بالاتر، با با توجه به نیروی زیادی که لازم است، انحراف از طریق خمش عملی نیست.

 

میزان خمشی که می تواند اعمال شود، با تنش خمشی محوری و میزان کرنش ناشی از لوله محدود می شود که باید در ترکیب با سایر تنش ها و کرنش ها برای خدمت طولانی مدت قابل قبول باشد. برای لوله های تحت فشار، شعاع خمش نباید از 300 برابر قطر کمتر باشد. از خم کردن لوله ها در دمای زیرº C 5خودداری نمائید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد